Pages

May 29, 2012

47 patronen in de derde Breirol



En vandaag is het dan zover.
Terwijl de zon schijnt brei ik de laatste steekjes aan mijn derde Breirol
oftewel de Breirol Liefdevol.



Ik dacht zo'n 40 patronen te breien en het werden er uiteindelijk 47.



47 patronen die lang, heel lang geleden, ook al eens werden gebreid.
Toen werden er mooie vesten en truien, chemises en trappelzakken, babyjurkjes en mutsjes
en oh zoveel meer gebreid van al deze patronen.



En nu brei ik deze patronen, en met mij ook anderen,  en ik/wij "verwerkten" deze patronen in een Breirol.
( en in mooie babykleding en vesten en dekens en meer)
Voor mij was het heerlijk om te breien,
een stukje geschiedenis,
momenten uit die tijd en uit deze "breitijd" die nu zijn vastgelegd in deze breirol
(en in het boek (journal) wat bij deze Breirol hoort).

En met een wat weemoedige zucht leg ik het breiwerk neer,
kijk er eens naar,
laat mijn (wat gerimpelde) handen er zachtjes overheen gaan.
En zucht nog een keer,
een zucht van weemoed,
van denken aan toen
en van denken aan nu en van denken aan zoveel meer.
En ik denk aan de afgelopen maanden en aan de vele steekjes.
Dag breinaalden, die kromme oudjes waar ik zo graag mee brei,
tot het volgende project.



Nog steeds wil ik graag een mooie tas maken waar al de breirollen mooi in passen.
Maar eerst ben ik druk in mijn atelier en in de Buitensaelen (tuin),
waar het alletwee goed toeven is.
En wat ik met zoveel plezier doe en kan doen.
Als de tas komt, dan laat ik het hier wel zien.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.