Pages

Jan 14, 2020

Vier breirollen, wat een patronen, zo veel en zo leuk

 

De vierde Breirol

de voorbereiding nam tijd ..........
maar ohhhh wat is het weer leuk en lief
en fijn om te breien ........ .
Al die mooie en oh zo oude patronen in deze breirol.
Een oude breirol, na honderd jaar opnieuw gebreid.
Een Breirol met mooie steekjes en steken, met kant en kantjes.
Weer een Breirol die zo goed als naslagwerk is te gebruiken
voor al je breiwerk,
zoals mooie truien en vesten,
een sjawl, omslagdoek,
een deken en meer, veel meer.

Al langer wilde ik deze Breirol gaan breien.
Zo leuk, het idee dat ooit eerder, zo lang geleden,
deze steekjes ook gebreid werden
en men een mooie rol maakte en nog zoveel meer.
Dat maakt me toch even "stil".
En toen kwam dan de dag dat ik deze mooie rol ging breien.
Het werd een soort mystery breirol,
want ik had geen foto's,
alleen die oude vellen papier,
die geschreven woorden van ooit.

Ik dacht .........
ik brei zo'n 50 patroontjes, het werden er meer .......
het was ook zo leuk ......
het werden er zelfs 75.
De breirol is smal, slechts 9 centimeter
en de hoogte is slechts 11 centimeter.
Ik had nog geen 1/1/2 bolletje katoen nodig.
En ik naaide er een mooi tasje voor.
Al breiende ontstond de naam; de Downton 1925 Breirol.
Een omgeving en tijd waarin ooit deze breirol gebreid werd.

Wil je nu ook deze breirol breien, dat kan.
BDB oftewel Brei de Downton Breirol.
Ik heb er een Word document van gemaakt,
heb foto's toegevoegd van de breirol,
en verstuur dit via de e-mail.


De zwerfpoezen zijn zeer blij met de 'meebreiers".
Mail me (zie kantlijn) als je deze patronen wilt kopen.


De patronen van de eerste drie breirollen zijn ook verkrijgbaar,
mail me gerust voor informatie.
Vele mooie patronen, verwerkt in verschillende breirollen, gebreid met veel liefde, toen en nu.